lördag 12 juni 2010

Händer med vädret..?

Godmorgon! Har precis tagit mig upp ur sängen för att snabbt slänga mig i duschen och sedan iväg till butiken. Självklart köper jag på mig lite frukost och ett gäng Svenska jordgubbar på vägen tänkte jag. Perfekt att ha både bageri och torgförsäljning runt knuten. Vädret som jag verkligen pratat om med var och varannan kund den senaste tiden verkar inte mycket mer lovande idag. Regnet smattrar ännu en dag mot rutan och vinden är ihållande. Var är den Svenska sommaren? Vart är den där krispiga och lite oberäkneliga solen som vi brukar erfara ett par gånger redan vid den här tid punkten? Vi får hålla ut ett tag till, för sol och värme kommer det. Det är jag helt övertygad om! Tur att man har en vecka till varmare breddgrader inbokat inom en snar framtid. Idag kommer jag bara att befinna mig på jobbet någon enstaka timme, har nämligen lovat att hämta ett gäng brunbrända brudar direkt influgna från soliga Kreta på Sturup under eftermiddagen. Hoppas ni har en härlig lördag i blåsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar