torsdag 8 oktober 2009

Sovmorgon.. YES

Som jag trodde att jag skulle få en lång, go sovmorgon idag. Att kanske vakna, kolla på klockan och tänka gud så skönt, kan somna om en timme till eller två. Men som vanligt vaknade jag utav de förbaskade bygget. Dom har fika paus vid nio snåret men strax efter halv tio drar dom igång med både grävmaskiner och borrmaskiner igen. Så under deras lilla break kunde jag sluta ögonen för en stund. Tillslut blev jag tokig på allt buller så jag gick upp ännu en dag i ren protest. Inte för att jag tror någon tar hänsyn till min protest eller över huvudtaget bryr sig. Men jag var allt för sur och irriterad för att ligga kvar och vrida mig i sängen. Så nu har jag precis tagit en macka som mer eller mindre bara är bukfylla. Blir så tätt inpå lunchen annars. Tänkte röja i ordning lite här hemma, sen blir det lunch, lite snabba ärenden på stan och sedan spenderar jag eftermiddagen i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar