måndag 14 september 2009

Telefonförsäljare

Jag tror jag blir tokig på dessa försäljare som förnöjer sin dag med att bomba min telefon. Nu ringde det en kille precis från nått kassaservice företag och börjar tugga direkt. Hej! Jag ringer till er angående den nya kassalagen som snart träder ikraft och undrar om ni skulle vilja ha ett enklare kassasysatem eller ett mer avancerat? Har jag ens sagt att jag är intresserad överhuvudtaget frågar jag?!? Näääää, fast du måste ju förbereda dig med den svarta lådan säger han. BlaaaBlaaaaBlaaa. Jag lyssnade knappt på hälften. Vi är förberedda till max, svarta lådan är beställd och vi har koll på läget, sa jag och avslutade samtalet. Men..Men.. Lät han i bakrunden. Kan man inte bli trött? När deras försäljningsknep är att inte fråga om man skulle vilja ha utan direkt vilket av alternativen som passar. Och sedan frågar dom om bekräftelse skall skickas via mejl eller post. Vilken beräftelse? Har inte sagt att jag vill ha något. Jag blir trött i alla fall. Stackars alla oskyldiga människor ute i landet som går på deras bullshit. Och skulle man vilja jobba som en sådan försäljare som i princip lurar sina kunder? Jag hade aldrig haft hjärta till det. Nu har det varit alldeles för mycket sådanna försäljare på sistonde. Och det slår ju aldrig fel heller. Tajmar det alltid när det är som mest att göra. Förlåt att ni fick ta smällen. Var tvungen att avreagera mig! Nu är jag mycket gladare igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar